The Best of 2012

9. 1. 2013 — 565 OTTOSLOV

Jak se na zákazníka volá, tak se z kvartálních výsledků ozývá... Loni v sadu nám pomrzly meruně, pálenka nebude a celkové hodnocení roku 2012 se tak nese ve velmi chmurném tónu.

Na copywritingovém poli jsem nicméně vykopal pár zajímavých erteplí.

Zde pětice těch nejpovedenějších. Alespoň co si matně vzpomínám.

 

5. místo

Z tvého e-mailu proběhla za šest let existence triko shopu Bastard.cz jen jedna objednávka. Není to škoda?

Vida, tak se začíná personalizovaný e-mail.

Bastardí trička sice pro mě už dávno ztratila šmrnc. Že to ale bylo kdysi jinak, to mi šikovně a během chvíle připomněl tento e-mail.

V předmětu shrnul to podstatné s aktuálním lákadlem (Proč jen jednou? Poštovné zdarma!). Po rozkliknutí jsem si jako první přečetl mé jméno. A pod tím zmíněnou větu.

I s tím sympaticky nesprávným malým „t“ na začátku. Jaképak formality. Píše bastard, ne? 

Poučení: nesekejte direct e-maily jako Baťa cvičky. Na automatické rozesílky beze stopy lidských emocí už začínáme být alergičtí.

 

4. místo

Tyto slevy jsou příliš vysoké na to, aby je mohl mít každý.

V minulém roce jsem se konečně registroval na Booking.com.

A jeden z jejich newsletterů vždy uvádí tento headline, který vás do vteřiny přenese na jinou planetu – do VIP klubu šokujících cen.

Jste vyvolený, protože dvoulůžkový pokoj s manželskou postelí s výhledem na Baltské moře za 511 korun, to prostě nikdo od vás z baráku mít nebude.

Nebo si to aspoň přesvědčivě myslíte. Díky přesvědčivému copy.

 

3. místo

Právě u nás nakupuje 1 125 zákazníků, ale vy jste první na řadě :-)

Smajlík tam je v originále. Na homepage mall.cz. Jindy z toho prskám... ale tady to sedí.

Přesně ta textová miniatura, která je zdánlivě nepodstatná... ale má ohromný dopad. Na to, jak vnímáte celý web a jeho vstřícnost vůči vám jako zákazníkovi.

Jste pro ně zkrátka nejdůležitější. U svítící obrazovky vašeho počítače. Skvělý vtípek.

To číslo se samozřejmě mění s denní dobou. Večer to bývá kolem čtyř tisíc. Jak kdy. Pokud se nudíte, nekupujte si mývala, ale sledujte, co dělají Češi v lednu, kdy jsou maximallní slevy.

 

2. místo

Wow! You must be doing something right.

Touto větou mě uvítal prozatím jediný e-mail od služby SlideShare.

Na konci listopadu jsem tam nahrál svou první prezentaci. A teď má prý 1000 zhlédnutí. Takže gratulace (a nějaký měsíční trial zdarma na PRO účet k tomu).

Ale ten styl! Nabitý pozitivní emocí. Lechtá ego až na půdu. Už mě mají chyceného, už jsem jejich. Jak asi v budoucnu zareaguji na cokoli, co se jmenuje SlideShare?

Učte se. Ta věta je vysoká škola marketingu v 7 slovech. Je to tak prosté:

  • Vytvořte novou službu.
  • Zajistěte její funkčnost.
  • Přiřaďte ke značce emoci.
  • Emoci svažte se zákazníkem.

 

1. místo

Zaplaťte nepoctivým manažerům jízdenku na Pankrác

Absolutní vítěz. A klaním se. Tištěná reklama od Transparency International ČR.

Připomínka podvodů v Dopravním podniku hl. m. Prahy, na jejichž odhalení se tato neziskovka podílela. Na pozadí inzerce šipka, jako když si máte cvaknout lístek v tramvaji.

Sledujte, jak se subtilní slogan pomalu zadírá pod kůži.

Nutí vás k opakovanému čtení. Postupně vám to dochází. Absurdní protimluv prvních čtyř slov pak rozčísne známý symbol pro vazební věznici. Dokonalé.

Reklama byla nenápadnou výzvou ke sponzorství. Ale stačí se i „jen“ zajímat. O jízdní řády společnosti. Kdo nám tu co krade. A s jakou drzostí.

Na tu jízdenku jim rád přispěji. Šméčkaři patří do tepláků.

Pankrác, vystupovat!

Prostor pro vaše copy
comments powered by Disqus
Stáhněte si zdarma trilogii
Pište jako copywriter
Seriál 3 praktických e-booků vám pošlu gratis.
33 rad pro originálnější obsah vašeho webu.
Žádný spam. Váš e-mail nikomu nepředám.