Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!

5. 5. 2014 — 1053 OTTOSLOV

Chtěl jsem trochu vytroubit do světa své e-booky. Tak jsem nedávno nastavil PPC na Facebooku, schválil kredit, spustil kampaň… a čekal.

 

A čekal, čekal a čekal… A kde nic, tu nic. Minimální odezva. V podstatě debakl.

Vysvětlení? Hrál jsem si na děda Vševěda. Že si to vše zařídím sám.

Nezařídím. Prostě tomu nerozumím (proč si to nepřiznat) – a to je většinou ten pravý čas zajít k doktorovi. Specialistovi. Odborníkovi.

K někomu, kdo se tím živí a dělá v tom 8 hodin denně. Ne-li víc.

Vybral jsem si Davida Lörincze.

 

Příprava v boxech

David mi vyladil kampaň, která nám oběma nakonec vyrazila dech.

To jsme ale na začátku nemohli vědět; takže facebookovou Formuli 1 jsme do zahřívacího kola poslali takto:

  • Maximální limit kampaně nastaven na 1 000 Kč.
  • Denní limit kampaně nastaven na 100 Kč.
  • Nastaven bedlivý monitoring (0 Kč).

Na start premiérového PPC závodu jsme vyrazili ve čtvrtek 17. dubna.

O co šlo: inzerát na tuto microsite.

Jak to vypadalo: no jen se podívejte:

-------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------

Do soboty 26. dubna jsme otestovali reakce diváků podél celé délky traťového týdne:

  • Pracovní dny před víkendem
  • Víkend
  • Státní svátek (pondělní Velikonoce)
  • Pracovní dny na začátku týdne

I když počet kliků na inzerát byl v pracovní dny vyšší, nebyl to žádný propadák ani o víkendu – či překvapivě ani přímo v posvátný den „šlahačky“.

Na Facebooku se zkrátka prokrastinuje pořád. Svátek nesvátek.

Webová konverze kampaně byla nastavena jasně a jednoduše: stáhnutí e-booku.

 

Výsledky Grand Prix PPC Brno 2014

Jak už asi tušíte, nechal jsem nakonec za sebou Alonsa, Vettela i Hamiltona.

  • Kampaň se na Facebooku (placeně) zobrazila 10.030 lidem.
  • 501 z nich kliklo na inzerát – a dostalo se na můj web.
  • 474 z nich provedlo to, co mělo – stáhlo si e-book.

Což znamená 94,6% konverzní poměr!

To zní už skoro jako nějaký marketingový vtip…

U tvé kampaně bylo navíc jedinečné CTR 5,25 %  – lepší jsem ještě neviděl,“ napsal mi k tomu David.

 

Když jsme kampaň spustili, stál mě jeden nový člověk do e-mailing listu úžasných 1,43 Kč.

Jak Facebook postupně zvyšoval frekvenci (a inzeráty se tak zobrazovaly stejným lidem víckrát), tak cena za proklik trochu naskočila.

V konečném součtu to znamená 1,98 Kč za kliknutí na inzerát (= přechod na mou microsite) a 2,09 Kč za nastavenou konverzi (= stáhnutí e-booku).

Pořád zlatý prachy.

 

Jak dosáhnout míry konverze nad 90 %

Tak to skutečně nevím – a nikdo vám to univerzálním PPC receptem ani nezaručí.

V mém případě se šťastně potkalo těchto 5 věcí:

1. Text

Nechal jsem si text inzerátu napsat výborným copywriterem. Sám sebou.

Hned v obrázku jsem jasně řekl, o co tu jde („Trilogie e-booků zdarma“). V nadpisu jsem je jasně pobídl, ať si berou plnými hrstmi („Dávám tři e-booky zdarma!“). A v následném textu jim ještě jasně domazal med kolem pusy.

Do popisku inzerátu jsem zase dal lehce exkluzivní příslib: 33 rad. 173 stran. Triky a tajemné know-how copywriterů. Trilogie, která změní váš web.

A pokud jste v obrázku i textu inzerátu napočítali slovo „zdarma“ celkem 5x… tak jste počítali správně.

Paradoxní? Přízemní, prosté, prodejní. Pardon.

 

2. Grafika

Nechal jsem si obrázek inzerátu vytvořit výborným grafikem. Adamem Hrubým.

Jako vždy, přidal mi Adam i k této grafice nějakou perličku navíc – zde konkrétně ten nápad „Copy zdar(ma)“. Jakože zme na Moravě, nééé, zdaréééc… neurazí, pobaví.

Povšimněte si i tlačítka „Download“ v pravém dolním rohu inzerátu – to už doplnil David při zadávání kampaně. (Neboli „Stáhnout“ – pokud používáte Facebook v češtině.)

Prý to není samozřejmá funkce a často se na toto „vyšperkování“ zapomíná. Případně lidé ani netuší, jak tento button do inzerátu přidat.

Tedy: další (podvědomý) konverzní prvek, který zvyšuje šanci na proklik.

 

3. Milost

Přesněji: milost Facebooku.

Jak na inzerátu výše jasně vidíte, porušuje klasické pravidlo o „maximálně 20 % textu v obrázku inzerátu.”

Přesto byl schválen – a běžel celých deset dní.

Což jsem opravdu rád, protože napoprvé (viz první svépomocný pokus děda Vševěda) mi tuto variantu Facebook zamítl.

Takže jsem tehdy musel použít chabou náplast, což nebyla žádná hitparáda. No posuďte:

Je vám z obrázku hned jasné, o co jde? A že to je zdarma? Nedivím se, že s touto obrazovou variantou dopadl můj první PPC rebelský pokus jak sedláci u Chlumce.

Holt musíte mít občas i kliku. Nebo to pořád zkoušet.

(Tyto dvě věci spolu ostatně dost úzce souvisí, zdá se mi…)

 

4. Zacílení

Toto už je jednoznačně Davidova parketa a jeho know-how, do kterého moc nevidím.

A popravdě… ani nemám čas tam koukat. Mě hlavně zajímá, že to funguje. Publikum pro tuto kampaň vybral evidentně dobře.

Šlo o relativně úzký segment 17 tisíc potenciálních uživatelů na celém českém Facebooku.

Podle mě bylo toto nastavení/zacílení jedním z klíčových prvků úspěchu kampaně.

Zkrátka a jednoduše: inzerát na e-book o tom, jak si napsat web, se zobrazoval (hlavně) těm, kteří toto téma řešili, řeší, nebo se ho chystají řešit.

Pro pobavení: vzpomínám si, jak jsem ve svém prvním nastavení měl tuším „zásah 560 000 lidí“… proboha!

To jsem tehdy mohl ty peníze asi rovnou spláchnout.

 

5. Obsah

Áno, áno… už vás slyším. „Ale vždyť tys nic neprodával!“

Samozřejmě. Neinzeroval jsem svůj nový kurz za 19.999 Kč… ale nabízel jsem trilogii e-booků zdarma. Nikdo nic neriskoval – jen mohl získat. To je podstatný rozdíl. Máte pravdu.

No a?

Když víte, jak naše mozky fungují, a že jsme posedlí čímkoli „gratis“… můžete jít naprosto stejnou cestou.

Vytvořit lákavý obsah zdarma, (velmi levnou) inzercí ho nabídnout – a máte v e-mailing listu nadšené fanoušky alias budoucí zákazníky. Za 2 kačky jednoho.

Co s nimi dále uděláte, je už na vás a vaší (obratné) obchodní strategii.

Pro srovnání ještě komentář Davida Lörincze:

„Standardně se dostávám na 6–15 Kč za nového člověka do e-mailingu listu – při kampaních na různé webináře apod. A i to je hezké číslo, pokud se jedná o cílené leady, které lze následně zobchodovat.“

Takže tak.

 

Když dva dělají totéž…

… není to totéž.

S bolavým zubem jdu taky ke své zubařce, ne do dílny pro kleště.

Až budu chtít pořádný SEO audit, zajdu spíš k Pavlu Ungrovi než za sousedem v baráku.

Až budu (opět) chtít nabušenou inzerci na Facebooku, nebudu si to pytlíkovat sám – ale volám rovnou Davidovi.

 

A co vy?

Kdo vám spravuje PPC na Facebooku?

Jak jste s kampaněmi (ne)spokojeni?

Co na nich změníte po tomto článku?

comments powered by Disqus

Čas od času vám zdarma pošlu rady, tipy
a know-how

Díky! Poslal jsem vám mail. Zkontrolujte
si inbox – nebo případně i spam složku.