Jak vytvořit web za tři hodiny

16. 7. 2013 — 438 OTTOSLOV

Nevím, čím jsem si to zasloužil, ale poslední dobou mě provázejí milá pozvání. Tentokrát přímo mezi budoucí elitu národa – vysokoškolské studenty. Přesněji ty z KISKu.

 

KISK neznamená pevný stisk, ale Kabinet informačních studií a knihovnictví.

Poměrně svobodomyslný útvar na FF MU (schovaný pod křídly Katedry českého jazyka) připravil pro své studenty Letní školu v Zubří.

A v úterý 25. června 2013 byl (deštivý) den copywritingu.

Není divu, že jsem se tam potkal s Michelle Losekoot a Natálií Bartasovou – jako dalšími přednášejícími.

První jsem šel já. V kostce a pro okamžité použití jsem v úvodní dopolední přednášce vysvětlil, co si myslím, že je copywriting a proč:

 

Poobědový profesorský šlofík mi bodl... a ve tři hodiny se šlo na věc:

 

Praktický tříhodinový workshop

Po mém krátkém úvodu jsem studenty hodil přímo do vody: vytvořte strukturu a hlavní copy pro web na zadané téma:

Informační portál o online nástrojích a pomůckách při vzdělávání dětí na ZŠ.

Jak to dopadlo?

 

Procvič.se – A jedničky jsou tvoje!

První skupina zjevně poslouchala, co jsem se jim dopoledne snažil o copywritingu sdělit.

„Nepsat o sobě, ale o problémech a zájmech toho, komu je web určen. Najít jednoduchý a výstižný název. Mít praktickou strukturu. Být stručný. Jít k věci.“

Původní zadání si šikovně omezili na první stupeň ZŠ – a vytvořili podle toho i přehlednou navigaci. Posuďte sami:

(Omluvte zhoršenou kvalitu fotek, závada není na vašem novém monitoru.)

 

E-pomůcky – Bez sešitu. Bez propisky. Bez problému

Od první skupiny se po deseti minutách trhly tři renegátky a založily konkurenční projekt na stejné téma.

Při pohledu na vznikající črty jsem pak pochopil proč.

Jejich verze měla suverénně nejlepší návrh homepage:

Spousta věcí dále ve struktuře by se tam samozřejmě musela domyslet... ale od toho jednoduchého vtáhnutí do webu na titulce by se klidně mohl přiučit leckterý webový grafik.

Nenuťte uživatele přemýšlet, že.

 

Citace.com – Citujeme za vás

Poslední skupina studentů využila mé pobídky a vytvořila návrh na již existující projekt.

Jejich nová homepage vypadala takto:

A musíte uznat, že v porovnání se stávajícím stavem stránek citace.com jde o výrazný upgrade.

Třetí velký button „O projektu“ bych možná upozadil, aby vynikly dva hlavní scénáře, proč uživatel na web přichází... ale to už by se vyladilo.

 

(Za dvě a půl hodiny studenti ze všech tří skupin vytvořili i návrhy dalších podstránek z hlavní struktury, ale ty už vyfocené nemám.)

 

Resumé?

Studenti KISKu mě jednoduše nadchli.

Výsledků worskshopu jsem se trochu bál, že jsem na ně moc hrrr – ale vyřešili to skvěle. A sami.

Spolupracovali, argumentovali, přeli se, shazovali si vlastní návrhy ze stolu, zapracovali naopak ty, které v konceptu lépe fungovaly...

...to je pak radost učit!

 

Prostor pro vaše copy
comments powered by Disqus
Stáhněte si zdarma trilogii
Pište jako copywriter
Seriál 3 praktických e-booků vám pošlu gratis.
33 rad pro originálnější obsah vašeho webu.
Žádný spam. Váš e-mail nikomu nepředám.