Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny

3. 10. 2014 — 579 OTTOSLOV

„S námi najdete společnou řeč. Cola je žlutá. Apply inovation. Práce pro váš život. Čerstvé. Vynikající. Víc než casino. Moje dividenda, moje radost. Rozdíl, který poznáte. Inzerujte zde!“

 

Inflace je teď v ČR prý pod 1 %. O inflaci sloganů se ale už v novinách moc nepíše – přitom v ČR dělá až 100 %.

A v Brně možná ještě víc.

O co jde?

Jel jsem autem ráno do servisu. Nechali si ho tam celý den. Takže jsem se ze Slatiny mezitím dopravil zpět do centra busem.

Usedl jsem, linka č. 76 se pomalu rozjela, já měl najednou trochu času… tak jsem se díval z okna.

A co to nevidím?

 

Slogan kouzla zbavený

Tam, kde kdysi byla krajina našich předků, jsou teď jen samé billboardové zadky.

Jeden billboard za druhým. J-e-d-e-n b-i-l-l-b-o-a-r-d z-a d-r-u-h-ý-m.

A když ne billboard, tak plakát. A když ne plakát, tak citylight. A když ne citylight, tak aspoň cedule. A když ne cedule, tak vždy se dá vymyslet nějaký transparent, plachta, banner, návěstí, Primalex na vrata…

Na každém reklamním místě se samozřejmě autor pokusil o vlastní slogan. Nebo nějaký výkřik. Zprávu příštím generacím. Cokoli. Prostě krátký text.

Nedalo mi to, rychle jsem vytáhnul Moleskin… a psal roztřeseným písmem jak o život.

 

Mazec maziva

Teď si sami na sobě vyzkoušejte, jak vysoký/nízký práh bolesti máte vůči náloži sloganů, kterou je každý den ozářen člověk ve větším městě jen během 12 minut.

Speciálně tedy když jede ze Slatiny na nádr.

Lidé, čtěte:

  • Software, který řídí
  • Brno moderní a vzdělané
  • Základ podnikání
  • Rozdíl, který poznáte
  • Mamutí síla
  • We create values
  • Postaráme se
  • Pracuji pro Slatinu
  • To nejlepší z Moravy
  • Jdeme do toho s vámi
  • Spojíme Brno s Evropou
  • Cola je žlutá
  • Natankujte vášeň z jízdy
  • Hledáme právě vás
  • Město, kde se dobře žije
  • Prostor pro váš život
  • Super poster
  • Společně pro Brno
  • Jsme tu pro vás
  • Inzerujte zde!
  • Vytiskněte až 20x více
  • Chci chytré Brno
  • Nyní ušetříte až 138.000 Kč
  • Novinka – nejlepší ceny
  • S námi najdete společnou řeč
  • Super kurzy
  • Vaše reklama na našich vozidlech
  • Vize pro Brno
  • Čerstvé. Vynikající
  • Práce pro váš život
  • Víc než casino
  • Poznejte nekonečné koupání
  • Moje dividenda, moje radost
  • Naskočte na spolehlivý internet
  • Jsme součástí vašeho podnikání
  • Apply inovation
  • Value added distributor
  • Poslouchej a vyhrávej
  • Silná ekonomika a nová pracovní místa
  • Centrum užitkových vozů
  • Můžeš zažít cokoliv
  • Váš partner pro průmyslová maziva

 

Mazec, ne?

Jak říká klasik: “Vypíchněte mi někdo oči.”

 

Co z toho plyne?

Nic moc dobrého.

I když vytvoříte sebelepší slogan, tak byste se měli vždy bát, že ho zabije to neúprosné šedé moře okolo.

Že se tam ten váš skvost prostě ztratí. Rozplyne. Uhyne. Rozpustí. Obrousí. Pokřiví. Scvrkne.

Dokážeme vůbec ocenit dobrý slogan?

Třeba je obsažen i v tom mém seznamu výše. Kdo ví? Pointa je, že ztrácíme šanci ho poznat. Jsme otupeni tím mrtvým oceánem vyprázdněných klišé.

Je to pomalá, vytrvalá, mimořádně účinná lobotomie smyslu.

Můžete se samozřejmě utěšovat, že právě díky té tuně kvazisloganů okolo máte šanci vyniknout. Hm. Nechte mě hádat: vy se asi neživíte zrovna copywritingem, co?

 

Reklama dávno sežrala samu sebe.

A teď požírá všechny okolo.

Vymyli nám mozek.

A nevíme o tom.

Haleluja!

 

PS. To samozřejmě neznamená, že už tu není žádný prostor pro váš život. Můžete ještě zažít cokoli. Poznejte nekonečné blaho. Vyberte si správného konzultanta pro průmyslová maziva – a ten rozdíl sakra poznáte. Naskočte na spolehlivého partnera. Moje maziva, moje radost! 

Prostor pro vaše copy
comments powered by Disqus
Stáhněte si zdarma trilogii
Pište jako copywriter
Seriál 3 praktických e-booků vám pošlu gratis.
33 rad pro originálnější obsah vašeho webu.
Žádný spam. Váš e-mail nikomu nepředám.