Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí

29. 11. 2013 — 684 OTTOSLOV

Ano, uhádli jste. Jde o minutové video, které aktuálně válcuje YouTube. Velmi pravděpodobně jste ho už viděli. A několikrát.

Pokud ne, závidím vám – jak teď budete poprvé nevěřícně zírat:

(Nutný zvuk – a pořádně.)

Marketingové oddělení Volva si od reklamy určitě slibovalo úspěch. Ale to, co se stalo po jeho uvedení na YouTube ve středu 13. listopadu 2013, jim zřejmě vyrazilo dech.

Už v pátek 15. listopadu před polednem mělo video 8 milionů přehrání.

Za prvních sedm dní získala roznožka na YouTube přes 30 milionů zhlédnutí.

Minulou neděli (24. listopadu) měl tento originální „split test“ už necelých 47 milionů kliknutí.

Dnes, dva týdny a dva dny od uvedení videa, svítí ve statistice 54 003 058  milionů „views“. A číslo stále roste.

Slušný start...

 

6 důvodů, proč se video rozšířilo rychleji než mor

1. Nápad

Je to tak hloupé, až je to geniální. Hvězdu akčních filmů (proslavenou svými rozštěpy) postavíme na zpětná zrcátka dvou kamionů, které mají přece „Volvo Dynamic Steering“ – vynikající ovládání a stabilitu téměř jako u osobních aut. Takže hvězda nespadne.

2. Van Damme

Toto byl skvělý tah. Jean-Claude Van Damme je pro mnohé možná jen cvičená opice, ale těžko popřít, že ho znají miliony lidí – a právě i díky jeho rozštěpům. Van Damme propojuje generace: od teenagerů až po dnešní čtyřicátníky, kteří pamatují VHS „Krvavý sport“.

3. Enya

Další popkulturní trefa do masového vkusu. Úvodní text její megasladké hitovky Only Time navíc tematicky sedí k obrazu (Who can say where the road goes...). Ze spojení „Van Damme + Enya“ se vám zatočí hlava, ať je váš filmový/hudební vkus jakýkoli.

4. Buzz

Ježišmarjá, to není normální! – Né, to je fake. Dyť se ta kola kamionů točí dopředu. – Ty tomu jako věříš? Já teda... – Další chytrá past od Volva; hlavně s tím zpětným chodem. Jen pod videem na YouTube je už přes padesát tisíc komentářů a hádek a argumentací...

(Volvo tento zájem lidí samozřejmě přiživilo i dalšími videi. A jasně, Van Damme byl během natáčení přivázaný a v postprodukci pak lana vymazali. No a co? Měl se zabít?)

5. Stopáž

Možná nejdůležitější bod. V dnešní době, v dnešní uspěchané době... se musíte vlézt do minuty. Na víc není čas. Srovnejte: první test z „Volvo série“, známá Ballerina (2012), je super, ale má prostě tři a půl minuty. Moc. A proto také „jen“ 8 milionů zhlédnutí.

6. Repete

Hodně z těch 54 milionů zhlédnutí videa „The Epic Split“ je samozřejmě opakovaných – od stejných uživatelů. Nedá vám to. Chcete to vidět znovu. Sledujete jeho nohy. A ten východ slunce. A ta Enya do toho. A ten „mysteriózní“ komentář: 

I've had my ups and downs. My fair share of bumpy roads and heavy winds. That's what made me what I am today. Now I stand here before you. What you see is a body crafted to perfection. A pair of legs engineered to defy the laws of physics, and a mind-set to master the most epic of splits.

No nezamilovali byste se do něj? V 53 letech, takový psí kusy...

 

Je také zajímavé, že parodie (které se vynoří vždy, když je něco úspěšné) na toto video nějak ne a ne a nefungují – zatím jsem neviděl nic, co by bylo fakt vtipné.

Ani ten český Zeman se moc nepovedl.

 

And the winner is...

Zapomeňte na sofistikované argumenty, že jsou na YouTube daleko lepší, zábavnější, chytřejší a cojávímjaká videa. Určitě, jsou.

Pokud je ale vaším cílem co největší „virál“ v co nejkratším čase, tak platí trochu jiné zákony. Nikdo je přesně nezná – dokud „nevyhrajete“ 50 milionů kliknutí...

Musíte prostě natočit emoční virus.

I když připouštím, že pánové z Volva to mohli vylepšit, kdyby místo Van Damma obsadili ještě lepšího herce.

Výstižně to shrnul můj nejoblíbenější komentář pod videem:

Chuck Norris can do this with just one leg while driving the two trucks by himself.

Ale to by už možná nebyla taková sranda.

Každopádně: dobrá práce i tak. Myslete si o reklamě s Van Dammem co chcete, ale už teď je velkým vítězem Volvo.

Kdykoli uvidíte jejich nový kamión, budete se mu dívat na zpětné zrcátko – jestli tam nestojí nějaký Pan Tau.

Tak se dělá video reklama!

Prostor pro vaše copy
comments powered by Disqus
Stáhněte si zdarma trilogii
Pište jako copywriter
Seriál 3 praktických e-booků vám pošlu gratis.
33 rad pro originálnější obsah vašeho webu.
Žádný spam. Váš e-mail nikomu nepředám.